vodic za pacijente opca bolnica Nasice

 Poštovani pacijenti,


posjet  bolnici za većinu ljudi je stresan događaj. Dobro je unaprijed znati i pripremiti se za proceduru koju pacijenti prolaze da bi ostvarili svoja prava iz bolničke/sekundarne razine  zdravstvene zaštite, koju Vam mi u OŽB Našice možemo pružiti.
 
- KAKO DOĆI U OPĆU BOLNICU NAŠICE
- PRIJEM U BOLNICU
- POTREBNI DOKUMENTI
- PRAVA PACIJENATA
- ŠTO MORATE ZNATI KAD IDETE KOD LIJEČNIKA
- RADNO VRIJEME / POSJETE
- ZDRAVSTVENI DJELATNICI KOJI SU VAM  NA USLUZI
- ŠTO JOŠ PONIJETI U BOLNICU
- RELIGIJSKE POTREBE
- OTPUST IZ BOLNICE
- ANKETE (ISKUSTVO PACIJENATA)
 


 

 

 

 

KAKO DOĆI U OPĆU ŽUPANIJSKU BOLNICU NAŠICE?

OŽB Našice je opća bolnica i pruža usluge dijagnostike i akutnog liječenja kroz polikliničko-konzilijarne ambulante, stacionar, usluge analize krvi i urina u Medicinsko-biokemijskom laboratoriju,  usluge odjela: Transfuziologije, Citologije i Patologije.
Kad osoba osjeti neki zdravstveni problem, javi se u ambulantu svom obiteljskom liječniku, ginekologu, pedijatru ili u Hitnu medicinsku pomoć (HMP). To je prva/ primarna razina zdravstvene zaštite (PZZ) odakle se, sukladno mišljenju gore navedenih liječnika, pacijent šalje, s adekvatno ispunjenom uputnicom, u bolnicu na daljnju obradu i liječenje.
Ako dođete u bolnicu bez uputnice (hitan slučaj, ne poznate grad ...) primit će Vas na Objedinjeni hitni bolnički prijem. Na  Objedinjenom hitnom bolničkom  prijemu će Vas medicinska sestra/tehničar odmah  trijažirati tj. procijeniti Vaše stanje te odrediti dozvoljeno i očekivano vrijeme čekanja na početak pregleda liječnika i liječenja bolesnika.
Ako trebate uslugu iz neke od naših specijalističkih ambulanti protokol je sljedeći:
- Svi upisi za preglede, pretrage ili zahvate mogu se ostvariti kroz BOLNIČKU JEDINICU ZA CENTRALNO NARUČIVANJE PACIJENATA, koja se nalazi na ulazu bolnice, na sljedeći način:

direktno na navedenom lokalitetu (Donijeti odgovarajuću uputnicu ili  nalaz liječnika specijaliste s preporučenom zdravstvenom uslugom)

putem telefaksa 031/613-826 (Poslati/faksirati uputnicu i nalaz liječnika specijaliste s preporučenom zdravstvenom uslugom uz prethodni kontakt telefonom. 031/614-620. Potvrdnicu o ugovorenome terminu dostavit ćemo na broj faksa s kojeg smo zaprimili narudžbu.)

putem elektronske pošte, na e-mail adresu This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (Poslati skeniranu uputnicu, odnosno skenirati nalaz liječnika specijaliste s induciranom zdravstvenom uslugom. Potvrdnicu o ugovorenome terminu dostavit ćemo na e-mail s kojeg smo zaprimili narudžbu.)
Sve pacijente koji hitno trebaju bolničku skrb liječnici iz PZZ će s uputnicom  uputiti u Objedinjeni hitni bolnički prijem gdje ćete biti odmah pregledani i proslijeđeni na daljnji tretman.

Transport do Bolnice: - u hitnim slučajevima obavlja vozilo Hitne pomoći.
- možete doći i osobnim vozilom (zabranjeno je parkiranje unutar bolničkog kruga). Ispred bolnice je bolničko parkiralište, a u neposrednoj blizini su još 2 parkirališta na kojima se parkiranje plaća.

 


PRIJEM U BOLNICU

Na ulazu u bolnicu postoji vratar, koji će Vas uputiti prema željenom Odjelu. Prijem na Odjel  može biti hitan ili redovan. Bolesnici za hitan prijem bez uputnice ili s uputnicom se javljaju u Objedinjeni hitni bolnički prijem, a redovan prijem za vrijeme redovnog rada  u preporučenoj ambulanti te će biti primljen na Odjel.

 


POTREBNI DOKUMENTI

CRVENA UPUTNICA ( koju ste dobili od obiteljskog liječnika iz PZZ-a)
ZDRAVSTVENA ISKAZNICA (Hrvatski državljani) ili potvrdu o ugovoru matične osiguravajuće kuće s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje (HZZO) (konvencije – strani državljani)
ISKAZNICE DOPUNSKOG ZDRAVSTVENOG OSIGURANJA (ako imate)
ISKAZNICE DODATNOG ZDRAVSTVENOG OSIGURANJA (ako ga uplaćujete)
ISKAZNICE kojom se potvrđuje oslobađanje od plaćanja participacije (ako imate)
NALAZE, otpusna pisma  i ostalu medicinsku dokumentaciju
LIJEKOVE koje trenutno uzimate
NOVAC (određeni postotak bolničkih usluga se plaća –PARTICIPACIJA, osim u slučajevima oslobađanja tj.  dopunskog zdravstvenog osiguranja). Pacijenti koji nemaju zdravstveno osiguranje plaćaju zdravstvene usluge u cijelosti.
 

 

PRAVA PACIJENATA

Dokument s pravima pacijenta možete preuzeti ovdje.

 

Prema Zakonu o zaštiti osoba  s  duševnim smetnjama  (NN76/14) postoji obaveza  psihijatrijskih ustanova/odjela da pacijente kod prijema u bolnicu informiraju o  njihovim pravima.
Projekt Svjetske zdravstvene organizacije ʺQuality Rightsʺ u okviru kojeg su izrađeni i tiskani leci kako  bi pomogli  psihijatrijskim ustanovama  da  na primjeren način,  jednostavnim jezikom, informiraju osobe  s poteškoćama mentalnog zdravlja o njihovim pravima,   kada  se nalaze na liječenju u psihijatrijskoj ustanovi/odjelu .
Letke možete pogledati/preuzeti ovdje

 

Djelatnost Telemedicine u OŽB Našice se provodi sukladno Pravilniku o uvjetima, organizaciji i načinu obavljanja telemedicine.

Pravilniku o uvjetima, organizaciji i načinu obavljanja telemedicine možete pogledati ovdje.


 

 ŠTO MORATE ZNATI KAD IDETE KOD LIJEČNIKA

Odlazak liječniku nalik je javnom nastupu, a otežavajuća okolnost je činjenica da ste zabrinuti, boli vas, imate temperaturu... Uz sve to i najjači govornici bi se zbunili.
Zato je dobro pripremiti se, možda i napisati sve što želite reći i pitati. Nekada je dobro angažirati i pratnju da Vam pomogne u komunikaciji s bolničkim osobljem. Ipak ako je bolesnik u stanju odgovarati, najbolje i najtočnije je da on bude izvor informacija.
Najčešća pitanja su:
Zašto se sada javljate u bolnicu (opišite sadašnji problem koristeći parametre: kako je počelo/vremensko trajanje, intenzitet/ jačina npr.boli, točno pokažite/locirajte problem...)?  
Da li ste do sada teže bolovali?
Imate li neke kronične bolesti, uzimate li neke lijekove ( ponesite ih)?
Jeste li alergični na neki lijek, hranu ili nešto drugo?
Jeste li ovisni o cigaretama, alkoholu, drogama?
Ima li u vašoj obitelji težih / nasljednih bolesti?
Samo iskrenim razgovorom možemo doći do cilja, a svi zdravstveni djelatnici su dužni poštivati tajnost Vaših informacija.

 


RADNO VRIJEME / POSJETE

Polikliničko-konzilijarne ambulante rade radnim danomu jutarnjoj i/ili popodnevnoj smjeni (informacije o radnom vremenu su izvješene na vratima svake ambulante i možete ih dobiti telefonski)
Objedinjeni hitni bolnički prijem radi od 0-24.
Medicinsko-biokemijski laboratorij, Transfuziologija rade za redovne pacijente u prvoj smjeni (određeni  termini su predviđeni za određene usluge), a za bolničke i ostale hitne pacijente 0-24. Citologija i Patologija rade  u prvoj smjeni (7:00 do 15:00).
Na bolesničkim odjelima osoblje kroz 24 sata skrbi o bolesnicima. Cilj nam je omogućiti Vam  održavanje kontakta s Vašim bližnjima i zato su POSJETE dozvoljene radnim danima, vikendima i praznicima od 16,00 sati do 17,00 sati u svim jedinicama osim Odjela anesteziologije, reanimatologije i intenzivnog liječenja, rodilišta i koronarne jedinice gdje su posjete od 16:00 sati do 17:00 sati uz suglasnost liječnika.

Molimo posjete da :

  • prilikom dolaska na odjel vode  računa da osoba koju posjećujete najčešće nije sama u sobi i da dolazak većeg broja ljudi i njihovo duže zadržavanje stvara gužvu.
  • bolnički uvjeti također, ne dozvoljavaju držanje velikog broja stvari (hrane, robe, ukrasa). Bolesniku treba pribor za osobnu higijenu, 2 ručnika, 2 pidžame, 2 para donjeg rublja, papirnati ubrus, osvježavajuće piće i čaša. Sve to redovito mijenjajte i gužve neće biti. Naravno da će se naći mjesto za novine ili knjigu.
  • ostale obroke, slatkiše i slično možete donijeti bolesniku nakon konzultacije s liječnikom ili medicinskom sestrom, koji će Vas uputiti da donesenu hranu uskladite s propisanom dijetom.

Prosječni broj dana ležanja je kod nas 5,19  što znači da su naši pacijenti tu samo u akutnoj fazi bolesti i potreban im je mir.
Poštovane posjete, Vaš dolazak će ih smiriti, oraspoložiti i to je preduvjet  brzog oporavka. Jednako je važno i Vaše primjereno ponašanje tijekom posjeta. Ono će im omogućiti prijeko potreban odmor.
Na Odjelu pedijatrije, da bi ostanak u bolnici bio što je moguće manje stresan za dijete, jedan od roditelja može ostati cijeli dan, a  majke dojilje (da bi održale laktaciju) mogu ostati uz djecu i preko noći. Sva pravila o donošenju stvari od kuće za djecu su nešto drugačija. Oni mogu donijeti omiljenu igračku i bočicu, hranu, čašu... sve u dogovoru s osobljem.
 

 

ZDRAVSTVENI DJELATNICI KOJI SU VAM  NA USLUZI:

Dolaskom u neku od naših specijalističko-konzilijarnih ambulanti ili u neki od laboratorija, na raspolaganju Vam je stručno osoblje (liječnik specijalist, specijalist med. biokemije, magistri sestrinstva, prvostupnici sestrinstva, medicinske sestre, ing.  medicinske radiologije, medicinsko-laboratorijski inženjeri, laboranti, fizioterapeuti...) i u jednom posjetu ambulanti ćete obaviti samo pretragu ili pregled zbog kojeg ste došli. Za sve eventualne daljnje pretrage ponovo se naručujete i dolazite.
Ako ste zaprimljeni u bolnički stacionar na neki od Odjela, o Vama brinu liječnici specijalisti, medicinske sestre koji rade na tom Odjelu, ali u rješavanju zdravstvenog problema (zbog kojeg ste hospitalizirani) aktivno sudjeluju i svi ostali profili zdravstvenih djelatnika, kao konzilijarni tim koji Vaš liječnik prema potrebi okuplja.
Informacije o bolesti i liječenju možete dobiti od liječnika koji Vas «vodi» (liječi na Odjelu gdje ste hospitalizirani).
Informacije vezane za zdravstvenu njegu (primjenu lijekova, dijete, zdravstveno-prihvatljivog ponašanja, održavanja higijene...) tijekom boravka u bolnici i kasnije po povratku kući dobit ćete od medicinske sestre. Uz Glavnu sestru Odjela koja planira intervencije iz zdravstvene njege za sve pacijente i ima odgovor na prije navedena pitanja, tijekom 24 sata uz Vas su odjelne medicinske sestre.
U OŽB Našice pripravnički staž i vježbe obavljaju zdravstveni djelatnici koji su naša i Vaša budućnost  pa Vas molimo za razumijevanje. Ako smatrate da se Vaša privatnost ipak pretjerano narušava imate pravo odbiti nazočnost učenika, studenata i pripravnika tijekom pregleda. 
 

 

ŠTO JOŠ PONIJETI U BOLNICU?

Najvažnije smo već spomenuli; dokumentacija, pribor za osobnu higijenu (četkica za zube, pasta, tekući sapun, šampon, češalj, 2 ručnika). Od odjeće smo već spomenuli, 2 pidžame, minimalno 2 kompleta donjeg rublja, kućni ogrtač, papuče. Dobro je imati i papirnati ručnik, čašu, vodu ili neko drugo osvježavajuće piće.

Hrana i piće mogu biti lijek, ako se koriste u skladu s bolesnikovim stanjem, zato sve što želite donijeti od kuće mora odobriti liječnik. Tijekom ležanja u bolnici, iz naše kuhinje dobivat ćete 3 (dijabetičari 6) obroka, koje sadržajno i količinski uređuje naš dijetetičar u suradnji s liječnicima. Vaše primjedbe i prijedloge ćemo rado čuti i ako je moguće uvažiti.
Ako ste alergični na neku hranu ili nešto drugo obavezno to naglasite liječniku pri prijemu. Nadam se da ćete uz ovakav kompromis moći uživati u zdravoj hrani i piću.

Pušenje, konzumiranje alkohola i droga u bolnici nisu dopušteni, pa ako imate problem s ovakvim ili sličnim ovisnostima recite, pomoći ćemo Vam da ih prebrodite.
Mobitel će sigurno olakšati komunikaciju s Vašim prijateljima i rodbinom, ali morate znati da ćemo Vas u iznimnim situacijama zamoliti da ih isključite (zbog blizine drugih medicinskih aparata) i prilikom razgovora poštujte pravo ostalih pacijenata na mir (isključite zvuk) i molimo da se suzdržite od razgovora tijekom vizita i ostalih pregleda i intervencija.  
Molimo da novac, nakit i ostale vrijedne stvari ostavite  kući. Ne možemo ih adekvatno zbrinuti, ni preuzeti odgovornost u slučaju nestanka istih.
 

 

RELIGIJSKE POTREBE

U prizemlju pored info pulta je bolnička kapelica čija su Vam vrata tijekom dana uvijek otvorena. Sveta misa se služi nedjeljom u 16.30.sati. Svećenik  Vam je na usluzi u bolničkoj kapeli svaki četvrtak od 18.30-19.30. Na odjelima je moguće primiti svete sakramente (ispovijed, pričest, bolesničko pomazanje ...) za detaljnije informacije obratite se osoblju na odjelu.

Vjernicima drugih vjeroispovijesti će se u dogovoru s osobljem omogućiti kontakt s osobom po njihovoj želji.
 

 

OTPUST IZ BOLNICE

O otpustu se dogovarate s liječnikom koji Vas vodi. Najčešće je on planiran i pacijenti se u pravilu otpuštaju iza jutarnje vizite. Od liječnika ćete dobiti otpusno pismo s preporukama za daljnje kontrole, i upute o daljnjem zdravstveno-prihvatljivom ponašanju.
Poželjno je da po Vas dođe pratnja koju će osoblje uputiti gdje će podmiriti sve obveze eventualnog plaćanja participacije ili cjelokupnog iznosa liječenja (ako nemate adekvatno zdravstveno osiguranje).
Transport kući ili u drugu ustanovu ovisi o stanju pacijenta. Moguć je transport vozilom Hitne pomoći (što procjenjuje i dogovara liječnik).

U nadi da Vam bolničke usluge neće previše trebati, želim Vam svako dobro, a ako nas ipak zatrebate, što ugodniji boravak u bolnici.
 

 

ANKETE (ISKUSTVO PACIJENATA)

Poštovani pacijenti OŽB Našice,
Bili bi smo Vam zahvalni da izdvojite malo vremena i ispunite anketni upitnik koji propituje Vaše mišljenje, stavove i iskustvo o kvaliteti skrbi koja Vam je pružena u OŽB Našice. Na ovaj način želimo dobiti povratnu informaciju o zadovoljstvu/nezadovoljstvu kvalitetom pruženih usluga u OŽB Našice. Rezultati dobiveni ovom anketom upotrebljavat će se u svrhu procjene i poboljšanja kvalitete zdravstvene skrbi u OŽB Našice.

Iskustvo pacijenata pruženom uslugom tijekom hospitalizacije
Iskustvo pacijenata pruženom uslugom u polikliničkim ordinacijama

 


S poštovanjem,
Ravnateljstvo Opće bolnice Našice

Članak pogledan 26936 puta
©2024 Opća županijska bolnica Našice. All Rights Reserved. Designed By OŽB Našice

Search